Kantarel 8D

Hej bloggen

Nu sitter jag ny duschad framför datorn och tänker skriva något om mina dagar jag vill skriva om men just nu får jag hjärnsläpp...

Jaja, var i skolan idag, det var helt okej :) Det är Idol idag, tänkte att jag skulle titta på det :)) förut hatade jag det men efter de bytte juryn så har det blivit mycket bättre tycker jag :DD
Och... ja, i torsdags ( det var länge sedan...) så hade min mammas jobbarkompis plockat skit mycket svamp, typ 6 kilo eller nått, och hon är jättesnäll så hon hade tagit med hälften av det hon hade plockat till jobbet för att ge till mamma och två andra som är deras jobbarkompisar, de är typ bara fem stycken på mammas "avdelning", så mamma fick hem mer än ett kilo gula kantareller att ta hem!
Och som de flesta vet älskar jag gula kantareller, jag och pappa hade varit ute och plockat svamp för någon vecka sedan men vi hade typ bara hittat 250 gram kantareller  eller nått :I
Vi fick jättemycket 8D

Och sedan på fredagen var jag sjuk, inte så mycket att skriva om det :S menmen....
På lördagen skulle vi på en kräftskiva med två familjer, vi brukar alltid ha kräftskiva, nyårsafton, midsommar med dem...
Vi brukar liksom turas om vem vi är hemma hos och vem som ska göra vad ( maträtt alltså).
Så den här gången skulle vi göra någon paj och då blev det självklart kantarellpaj, när vi ändå hade så mycket kantareller ;))
Jag gillar inte såna grejer när vi är med dem så jag är typ alltid på dåligt humör när vi är med dem, jag gillar dem inte för att jag blir så irriterad på dem och att de är så jobbiga och ska skämta om allt och till och med när man är helt allvarlig :((
Jaja, jag stod ut ända till tolv på kvällen innan jag åkte hem.
Här är en kräfta som jag fotade, konstigt nog åt jag inte en ända kräfta
den kvällen, jag kände inte för det så jag åt paj, både den vi hade gjort och en annan typ köttpaj eller nått ;D


På söndagen var jag med min kompis Donya på förmiddagen, vi spelade typ bara på Ps3: an hela tiden... det var kul :) och på eftermiddagen åkte jag och mamma in till tornby, jag köpte ett par jeans och en skjorta, de blev jättebra :DD
På måndagen var det skola och sedan fiollektion, eftersom det är höst/sommar så cyklade vi dit. Det gick riktigt bra, jag hade typ inte tränat alls på låten som jag fick som uppdrag för att jag typ inte kom in i takten osv men jag kunde den jättebra när vi spelade den på lektionen, det är konstig för det är alltid så att det går jättebra där osv ;))
Efter lektionen cyklade vi in till stan för jag hade bestämt mig att köpa en handväska, men när vi kom  dit blev jag osäker men sedan bestämde jag att köpa en annan väska och jag är jättenöjd med det :)) sedan hittade jag en sjal på rea för 30 kr så jag köpte den, väskan jag köpte kostade 50 kr mindre än den jag tänkte köpa så jag bara tjänade bara på det ;DDD  Jag kan lägga upp en bil på den någon gång ;))
Det här är sjalen jag har på mig :)) jag älskar den! :DDD
Den är typ blå med en massa blommor i olika färger och så har den fransar i kanten 8D
Jättefin :)

Ha det bra // Evelina

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åh, tack! Blir så glad.

2010-09-08 @ 14:08:00
URL: http://fellen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0